Geo Blog      PL
S 7, Obwodnica m. Lubień

Miejscowość: Lubień, woj. małopolskie

Zastosowano: gwoździe gruntowe TITAN 30/16, TITAN 40/16, TITAN 52/26

Długości: 3 - 21 m

Ilość: ok. 17 000 m

Generalny wykonawca: Mota-Engil CE

Wykonawca zabezpieczeń: IMB Podbeskidzie Sp. z o.o.Soley Sp. z o.o.

Czas realizacji: 2007 - 2010

Nowobudowana obwodnica Lubnia w swym końcowym odcinku ostro wcina się w zbocze góry, co wymagało zbudowania szeregu murów oporowych oraz odpowiednio zaprojektowanych zabezpieczeń stromych skarp. Mury oporowe powstały na trzech poziomach, a zasadniczymi elementami ich konstrukcji są kilkunastometrowe iniekcyjne gwoździe i mikropale kotwiące. Zabezpieczenie górnych skarp wykonano przy zastosowaniu konstrukcji z gruntu gwoździowanego z oblicowaniem elastycznym (siatka Tecco). Dodatkowo, część nieczynnego już kamieniołomu piaskowca zabezpieczono przed obrywami skalnymi siatkami o wysokiej wytrzymałości (SPIDER, TECCO) oraz współpracującemu z nimi systemu kotew skalnych TITAN.

< < < Powrót do listy
„Twoja wizja, nasza technologia”
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.×